Polityka prywatności

Polityka Prywatności

W DORA METAL INVESTMENT sp. z o.o.  (dalej jako „DMI”) chronimy dane osobowe, które są zbierane i przetwarzane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług wynajmu przestrzeni biurowych i magazynowych, a także w ramach szeroko pojętej współpracy z nami.

W związku z tym, zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dalej: „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. Chcemy, by każdy nasz klient, kontrahent i każdy nasz pracownik wiedział dokładnie, w jaki sposób jego dane osobowe są chronione oraz kiedy i komu przekazywane.

 

  1. Dane Administratora danych osobowych
  2. Administratorem Państwa danych osobowych jest DORA METAL INVESTMENT Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Czarnkowie, ul. Chodzieska 27, 64-700 Czarnków wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000800855, REGON 384193702, NIP 7632142330.
  3. We wszelkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z Administratorem pod adresem siedziby lub w formie elektronicznej pod adresem e-mail: biuro@dora-metal-investment.pl.

 

  1. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
  2. Państwa dane osobowe są lub mogą być przetwarzane przez DMI w następujących celach:
  3. podjęcia działań przed zawarciem, zawarcie i wykonanie umowy– podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
  4. wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych (w szczególności: wystawianie i przechowywanie faktur/dokumentów sprzedaży i innych dokumentów księgowych) – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  5. rozpatrzenia reklamacji czy roszczeń związanych z umową —– podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  6. ewentualnego zabezpieczenia oraz dochodzenia roszczeń – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
  7. nawiązanie i utrzymanie relacji biznesowych, utrzymywania korespondencji mailowej, prowadzenia marketingu usług własnych, zbierania opinii na temat działalności Administratora oraz promowania działalności DMI – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  8. W pozostałych przypadkach przetwarzamy dane osobowe na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody – podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

 

  1. Udostępnianie danych osobowych
  2. Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione organom władzy publicznej (m.in. takim jak ZUS, sąd czy Urząd Skarbowy) oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, jak również mogą być przekazywane podwykonawcom i innym podmiotom związanym z DMI w ramach powiązań właścicielskich (np. spółki z Grupy Dora Metal), czy też podmiotom zewnętrznym takim jak firmy wykonujące na rzecz DMI usługi informatyczne, w tym obsługujące serwery, z których korzysta, dostawcy usług informatycznych, kancelarie prawne, firmy wykonujące usługi finansowo-podatkowe, z zakresu ochrony danych osobowych, firmy świadczące usługi marketingowe, firmy windykacyjne, firmy kurierskie, firmy sprzątające, agencje ochrony osób i mienia, operatorzy systemów płatności firmy wykonujące czynności związane z naprawą i konserwacją lokali, dostawą mediów (energia, woda, gaz itp.) oraz inne podmioty uprawnione do tego na mocy odrębnych przepisów prawa.
  3. Firmy pełniące rolę dostawców usług na rzecz Administratora są zobowiązane do podpisania umowy powierzenia przetwarzania danych i/lub umowy o poufności, na mocy której zobowiązują się do przetwarzania danych osobowych jedynie zgodnie z celami umownymi i do stosowania właściwych technicznych i organizacyjnych środków bezpieczeństwa.
  4. W związku z prowadzoną działalnością, DMI, w celu wykonania zawartych umów z klientami, może przekazywać następujące dane osobowe swoich klientów i ich pracowników:
  5. imię, nazwisko, zajmowane stanowisko,
  6. nr telefonu, adres email, adres kontaktowy
  7. firma/firma pracodawcy, numer konta pracodawcy.
  8. W wyjątkowych wypadkach zakres przekazywanych danych może być szerszy – z uwagi na szczególne cele przetwarzania, o których osoba, której dane dotyczą zostanie poinformowana przy okazji zbierania takich danych.

 

  1. Okres przechowywania danych osobowych
  2. Państwa dane osobowe będziemy przechowywać przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały one przekazane oraz zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w szczególności:
  3. przez okres niezbędny do wykonania umowy / realizacji usługi i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, tj. przez okres 10 lat, lub do czasu przedawnienia roszczeń, lub przez okres wymagany stosownymi aktami prawnymi np. z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz podatków.
  4. w przypadku przetwarzania danych w celu realizacji naszego prawnie uzasadnionego interesu przez okres do czasu złożenia sprzeciwu, z zastrzeżeniem konieczności przetwarzania danych do końca okresu niezbędnego do ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami;
  5. w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody  – do czasu jej wycofania.
  6. ponadto, przez 10 lat będziemy przechowywać dowód udzielonej zgody dla celów związanych z wykazaniem faktów na wypadek ewentualnych roszczeń dotyczących nieprawidłowego przetwarzania przez nas danych osobowych.
  7. Po upływie wskazanych wyżej okresów Państwa dane będą trwale usunięte z naszej bazy danych.

 

  1. Prawa użytkowników
  2. Na zasadach określonych przepisami RODO, każda z osób, której dane przetwarzamy ma prawo do:
  3. dostępu do treści swoich danych osobowych,
  4. sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
  5. usunięcia swoich danych osobowych,
  6. ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
  7. przenoszenia swoich danych osobowych,
  8. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
  9. wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  10. wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  11. Nie wszystkie Państwa żądania będziemy jednak mogli zawsze spełnić. Zakres przysługujących praw zależy bowiem zarówno od przesłanek prawnych uprawniających do przetwarzania danych, jak i często – sposobów ich gromadzenia.

 

  1. Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)
  2. Z uwagi na rozwój technologii i infrastruktury informatycznej, DMI tylko w wyjątkowych sytuacjach dopuszcza przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. W szczególności, informacje osobowe firmy i jej klientów mogą być przechowywane na platformach dostawców usług, znajdujących się w chmurze internetowej. Przekazywanie danych osobowych odbywa się na podstawie odpowiednich mechanizmów prawnych, takich jak standardowe klauzule umowne, certyfikaty lub inne podobne instrumenty prawne przewidziane w RODO, które zapewniają adekwatny stopień ochrony danych osobowych.
  3. Administrator dopuszcza przekazywanie danych osobowych poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne i wyłącznie odbiorcom, którzy gwarantują najwyższą ochronę i bezpieczeństwo danych. m.in. poprzez:
  4. współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej;
  5. stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;
  6. stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy;

lub tym, na przekazywanie danych osobowych których, Użytkownik wyraził zgodę.

 

  1. Wtyczki społecznościowe, linki odsyłające
  2. Administrator nie prowadzi profili w mediach społecznościowych, niemniej jednak okresowo na stronie https://dora-metal-investment.pl/ mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron internetowych. Będą one otwierać się w nowym oknie przeglądarki lub w tym samym oknie. Administrator nie odpowiada za treści przekazywane przez te strony. Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z polityką prywatności lub regulaminem tych stron.

 

  1. Informacja o profilowaniu, dobrowolności podania danych
  2. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przy wykorzystaniu systemów informatycznych a także w formie papierowej , jednak nie będzie to prowadziło do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym dane nie będą profilowane.
  3. Podanie przez Państwa danych osobowych może stanowić wymóg ustawowy, umowny bądź być warunkiem zawarcia umowy, a podanie danych może być niezbędne dla określonego celu.
  4. Jeśli nie podadzą Państwo danych wymaganych ustawą, Administrator nie będzie mógł zrealizować wynikającego z ustawy obowiązku, co może skutkować brakiem możliwości realizacji Pani/Pana sprawy, a także konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa.
  5. W przypadku, gdy będzie istniał wymóg umowny, a nie podadzą Państwo swoich danych, nie będzie możliwości wykonania takiej umowy.
  6. Jeśli nie podadzą Państwo danych wymaganych do zawarcia umowy, nie będziemy mogli zawrzeć takiej umowy.
  7. Podanie przez Państwa danych dodatkowych (nieobowiązkowych), w zakresie niewynikającym z przepisów prawa, jest dobrowolne, ale może okazać się konieczne dla załatwienia sprawy w oczekiwany przez Państwa sposób.

 

  1. Bezpieczeństwo Państwa danych osobowych
  2. DMI na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe przetwarzane są przez nas w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane zadania. Administrator dba o to, aby wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
  3. DMI posługuje się odpowiednimi technicznymi, administracyjnymi i materialnymi zabezpieczeniami w celu ochrony danych użytkownika przed ich utratą, użyciem niezgodnym z przeznaczeniem lub nieautoryzowaną modyfikacją. Jednocześnie podejmujemy starania, by zagwarantować stałą aktualność naszych zabezpieczeń w obliczu nowo wykrytych zagrożeń.
  4. DMI podejmuje wszelkie niezbędne działania, a także wymusza takie działania na podwykonawcach i innych podmiotach nim współpracujących. Wymusza także uzyskanie gwarancji stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.
  5. Pragniemy zwrócić uwagę na fakt, że żadne zabezpieczenia nie gwarantują absolutnej ochrony danych osobowych. Każdy użytkownik Internetu musi zdawać sobie sprawę z faktu, że internetowe transmisje danych nigdy nie są całkowicie bezpieczne ani wolne od błędów. Dlatego zalecamy ochronę własnego komputera jak i hasła dostępu przed nieautoryzowanym użyciem przez inne osoby.

 

  1. Status prawny Polityki i zmiany Polityki

Niniejsza Polityka nie stanowi umowy i nie ustanawia żadnych praw ani obowiązków. DMI zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub zmieniania niniejszej Polityki.